UniBuc PEER LEARNING 2025 – Sesiuni de formare / învățare colegială destinate personalului academic al Universității din București

Dragi colegi,

Începând cu anul 2021 Universitatea din București organizează un amplu exercițiu de învățare colegială (peer learning), care se bucură de un real succes. În conformitate cu patru teme strategice, derivate din prioritățile instituționale asumate, colegi din mediul academic, profesori și / sau cercetători, și-au oferit expertiza pentru alți membri interesați ai comunității noastre.

De la lansare până în prezent, acest exercițiu a presupus organizarea unui număr de 138 de ateliere de lucru / sesiuni de formare,  22 dintre acestea desfăsurânduse în anul 2024, la care au participat pana în acest moment peste 400 de cadre didactice, cercetători și doctoranzi din UB.

În baza angajamentului nostru de a valorifica înalta expertiză a colegilor pentru a ne dezvolta ca o comunitate de învățare, lansăm, pentru anul 2025, un numar de 24 de workshop-uri / sesiuni de formare, care sperăm să contribuie atât la creșterea capacităților pe cele 4 arii tematice, cât și la dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe colegialitate și cooperare.

Coordonarea și administrarea acestui program este realizată de prof. univ. dr. Lucian CIOLAN (prorector, Development Projects and Lifelong Learninglucian.ciolan@unibuc.ro) și Serviciul Învățare Continuă (Iulian Bălțătescu, iulian.balatescu@unibuc.ro).

Workshop-urile se adresează exclusiv cadrelor didactice, cercetătorilor si doctoranzilor din UB, exceptie facând cele evidențiate prin culoarea albastru, care sunt deschise inclusiv pentru personalul didactic auxiliar.

Lista workshop-urilor și sesiunilor de formare programate pentru anul 2025:

  1. DATA ANALYSIS
    – Modele cu efecte mixte: concepte specifice și aplicații
    – Metode și tehnici statistice parametrice și neparametrice de analiză a datelor
    – Laborator de cercetare. Noi direcții ale practicilor și metodelor de cercetare
    – Noțiuni de bază despre prelucrarea bazelor de date
  2. DIGITAL TRANSFORMATION
    – Proiectarea, desfășurarea eficientă și sigură a examenelor universitare cu R/Exams
    – Standardul DigCompEdu – de la cadrul teoretic la punerea în aplicare. Cum dezvoltăm competențe digitale de nivel ridicat
    – Adopția tehnologiei Microsoft 365 și a instrumentelor de inteligență artificială Copilot pentru creșterea eficienție în activitatea didactică
    – IA generativă în practică: tehnici și aplicații
    – How to safely interact with Large Language Models / Interacţiunea cu modele lingvistice mari, în siguranţă
    – Canva pentru Cercetare
    – Infrastructura instituțională, financiară și de politici publice privind tehnologiile digitale și diplomația științei la nivel global si european
  3. INOVATIVE PEDAGOGIES
    – Cum creștem performanța mintală și starea de bine a profesorilor?
    – Dezvoltarea aptitudinilor de public speaking. Comunicarea publică a ştiinţei
    – Feedbackul ca instanță de (auto)reglare a învățării – predării și a dezvoltării carierei. Antrenament: Feedbackul bazat pe întrebări
    – Notarea inteligentă cu Moodle UB în predarea-învățarea online, mixtă sau față în față: cum să crești eficiența în evaluarea studenților
    – Organizarea activităților interactive de tip workshop care promovează sentimentul apartenenței la o comunitate de practică
    – Stabilirea obiectivelor și forme de feedback în mediul educațional
    – Vitamine psihologice
    – Construiește o cultură a dialogului la seminar si curs
  4. PROJECT WRITING & PROJECT MANAGEMENT
    – Redactarea propunerilor și gestionarea proiectelor pentru programul UE Horizon Europe
    Provocări în managementul proiectelor cu finanțare nerambursabilă în perioada 2021-2027 – link înscrieri aici
      Formatori: Prof. dr. Beatrice Radu & Cătălin Dobrea
      Orar curs: 17:00-19:00 / online: 20, 27 martie, 3 aprilie 2025  și 17:00-20:00/ fizic: 17 aprilie 2025
    – Granturi disponibile in Romania, Franta, Belgia si Germania (pentru cercetari individuale si proiecte de echipa)
  5. PUBLISHING
    – Procesul de transformare a tezei de doctorat pentru publicare la o editură de înalt prestigiu internațional
    – Documentarea pentru revizuirea literaturii de specialitate

    Informații suplimentare pot fi solicitate la adreselelucian.ciolan@unibuc.ro – prof. univ. dr. Lucian Ciolan (Prorector pentru proiecte de dezvoltare, învățare continuă și infrastructură educațională, coordonator de proiect) și iulian.baltatescu@unibuc.ro – Iulian Bălțătescu (Serviciul de Învățare Continuă, ofițer / administrator proiect).