INFORMAȚII privind ADMITEREA la studii universitare de licență (SESIUNEA IULIE 2025)
Pentru sesiunea iulie 2025 înscrierea la Facultatea de Biologie se face exclusiv online accesând o platformă informatică. Facultatea de Biologie oferă posibilitatea înscrierii și fizic, prin accesarea la sediul din Splaiul Independenței nr. 91-95, sector 5, București a platformei și depunerea unui dosar care va conține toate actele necesare înscrierii.
Pentru înscrierea online, candidații își vor crea un cont (se va folosi adresa de mail a candidatului) pe https://admitereonline.unibuc.ro/ ,vor parcurge etapele disponibile pe platformă și vor completa informațiile personale și legate de parcursul educațional de până acum. Candidații care se înscriu on-line NU trebuie să vină la sediul Facultății de Biologie.
| Programul de studii | Forma de învățământ | Durata studiilor | Număr locuri | Total locuri |
| BIOLOGIE – buget | IF | 3 ani | 76, din care:
1 (rromi) 2 (licee din mediul rural) |
120 |
| BIOLOGIE – taxă | IF | 3 ani | 44 | |
| BIOCHIMIE – buget | IF | 3 ani | 53, din care:
1 (rromi) 1 (licee din mediul rural) 1 (sistemul de protecție social) |
99 |
| BIOCHIMIE – taxă | IF | 3 ani | 46 | |
| ECOLOGIE ȘI PROTECȚIA MEDIULUI – buget | IF | 3 ani | 26, din care: 1 (licee din mediul rural) |
60 |
| ECOLOGIE ȘI PROTECȚIA MEDIULUI – taxă | IF | 3 ani | 34 |
CALENDAR ADMITERE 2025 – LICENȚĂ (sesiunea iulie)
- Perioada de înscrieri: 7 – 16 iulie 2025 (pentru înscrieri fizic: de luni până vineri între orele 9 – 14, sâmbăta și duminica între orele 9 – 12)
(platforma online pentru înscriere se va închide miercuri, 16 iulie 2025, ora 14.00) - Rezultate preliminare – 18 iulie 2025 – link aici
- Confirmarea locului ocupat: în perioada 19 – 23 iulie 2025 (se face doar fizic prin depunere dosar conform indicațiilor de mai jos, de luni până miercuri între orele 9 – 14, sâmbăta și duminica între orele 9 – 12 la sediul di Splaiul Independenței 91-95, sect 5, București)
- Rezultatele după confirmări vor fi anunțate: în 25 iulie 2025 – link aici
- Retrageri dosare: 25 – 27 iulie 2025 – informații aici
- Rezultatele finale vor fi anunțate: în 29 iulie 2025
- Sesiunea admitere septembrie va avea loc în situația în care răman locuri libere.
ACTE NECESARE LA ÎNSCRIERE:
- Fișa-tip de înscriere
- Diploma de Bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta (în original și în copie pentru a fi certificată conform cu originalul) sau adeverinţă (în cazul liceelor care nu au eliberat diplome pentru promoţia 2025) eliberată de către instituția de învățământ, în care se menționează media generală, notele la probele examenului de bacalaureat, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma.
!!! Absolvenții învățământului liceal din sisteme internaționale acreditate și recunoscute de Ministerul Educatiei și Cercetării care doresc să participe la procesul de admitere în învățământul superior românesc, care nu au finalizat procesul de absolvire la momentul susținerii examenului de admitere, dar o vor face în maxim 6 luni, vor prezenta adeverința eliberată de liceul la care sunt înscriși, care să ateste situația școlară până la data eliberării (link aici).
- Certificatul de naștere, original și în copie pentru a fi certificată conform cu originalul;
- Adeverinţă medicală tip, din care să rezulte că este apt pentru facultatea la care candidează;
- Diploma/e de olimpic, obținute în perioada studiilor liceale (daca este cazul);
- 3 fotografii tip C.I. (3/4);
- C.I. sau pașaport, original și în copie;
- Chitanța de plată a taxei / dovada achitării on-line a taxei de înscriere la concursul de admitere în conformitate cu taxele aprobate de Senatul Universitatii din București;
- Recomandare pentru candidații aparținând minorității rrome (pentru locurile speciale) din partea unei organizații legal constituite a rromilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, în care se menționează că respectivul candidat face parte din etnia rromă, în copie scanată – originalul va fi depus la secretariat în momentul constituirii/depunerii dosarului fizic;
- Persoanele care provin din sistemul de protecție socială vor putea opta pentru a candida pentru un loc special alocat acestor categorii de persoane, prezentând documentele justificative în acest sens;
- Documentul de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României, conform prevederilor legale în vigoare la data înscrierii; Atestatul de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României, eliberat de către direcția de specialitate din cadrul M.E.C.
- Pentru studenții care au urmat parțial/ complet un program de licență, adeverință cu tipul de studii urmate și forma de invatamânt: buget sau taxă (cu bursă/ fără bursă), eliberată de instituția de învatamânt superior unde a fost înmatriculat studentul.
CONFIRMAREA LOCULUI se va realiza de către candidat, personal/ procură notarială, pe baza Cărții de identitate (cetățeni români)/ Pașaportului (cetățeni străini), sau procurii notariale.
- Candidații admiși pe locurile finanțate de la BUGETUL statului au obligația de a confirma locul, prin semnarea contractului de studii, prin prezentarea diplomei de Bacalaureat în original și a tuturor documentelor încărcate în platformă.
- Candidații admiși pe locurile cu TAXĂ (taxa anuală este 5200 lei/an) au obligația de a confirma locul, prin semnarea contractului de studii, prin prezentarea tuturor documentelor încărcate în platformă.
- Candidații care doresc să confirme pentru un loc doar cu taxă, indiferent de lista de înscriși pe care se regăsesc, vor completa o cerere tip în care solicită ocuparea unui loc cu taxă. Pe cerere se specifică „îmi mențin opțiunile din Fișa de înscriere”.
- Confirmarea locului este realizată de toți candidații care au participat la concursul de admitere (inclusiv de către cei care sunt pe listele de asteptare) și care doresc să participe în continuare la procesul de admitere, până la afișarea rezultatelor finale, indiferent de poziția pe care o ocupă pe listele de înscriși.
- La confirmarea locului (19 – 23 iulie 2025 – candidații declarați admiși buget /taxă), prin prezentarea documentelor solicitate se constituie dosarul de student, se achită taxa de înmatriculare (50 lei) și se completează contractul de studii (aici).– În perioada înscrierilor, posibilitățile de plată sunt:
- Prin transfer bancar/ordin de plată în contul RO97 RNCB0076010452620 308
- Pe site-ul Universității din București (www.unibuc.ro), la adresa www.po.unibuc.ro
- Chitanță eliberată la ceseria UB (Sos. Panduri nr. 90)
La refacerea clasamentului, după expirarea perioadei de confirmare a locului ocupat, vor fi luați în calcul doar candidații aflați pe lista de așteptare care și-au exprimat intenția de a ocupa un loc prin completarea unei cereri.
Numai pentru persoanele sub 26 de ani care solicită scutirea de taxă la înscriere la concursul de admitere, se va prezenta unul din următoarele documente, în funcție de situația pentru care se solicită scutirea:
- Copie de pe certificatele de deces ale părinților (în cazul celor orfani de unul sau ambii părinți);
- Document care să ateste proveniența candidatului din familii monoparentale (și dovada care să ateste acest lucru)
- Adeverință care să ateste că provin din sistemul de protecție socială (în cazul celor aflați în această situație);
- Adeverință din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionat, a susținătorilor legali;
- Adeverință din care să rezulte calitatea de personal încadrat în Universitatea din București pentru susținătorii legali ai candidatului.
- Potrivit legii, beneficiază de scutirea de taxă și persoanele aflate in risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situatii de boală, dizabilitate, sărăcie pe baza unei adeverinte eliberate de Directia de asistență socială pe raza căreia candidatul are domiciliul.
Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de aditere 2025 pentru studii universitare de licență este disponibil aici.
FORMA DE CONCURS:
MEDIA OBȚINUTĂ LA EXAMENUL DE BACALAUREAT, ÎN PROPORȚIE DE 100%
Fiecare candidat poate opta pentru minim 1 și maxim 3 programe de studiu (atât la forma de finanțare buget, cât și taxă), în ordinea preferințelor (maxim 6 opțiuni – cele 3 programe de studiu la buget și taxă).
Se recomandă ca la fiecare program de studiu pentru care se optează să se selecteze atât forma de finanțare ”buget”, cât și forma de finanțare „taxă” (cu excepția candidaților care au urmat cursurile la o altă facultate la forma de finanțare ”buget”, în aceste condiții fiind obligați să opteze doar la forma de finanțare taxă).
Ierarhizarea candidaților pe locurile bugetate şi cu taxă se va face în ordinea descrescătoare a mediei de admitere şi apoi a opţiunilor candidaţilor, în limita numărului de locuri pentru care se organizează concursul, cu respectarea capacităţii de şcolarizare stabilită de ARACIS pentru fiecare program de studii.
CRITERII DE DEPARTAJARE:
În cazul în care vor exista egalități între mediile candidaţilor clasaţi pe ultimul loc, se vor aplica următoarele criterii de departajare:
– nota obţinută în cadrul examenului de bacalaureat la Limba și literatura română, proba scrisă;
– nota obținută în cadrul examenului de bacalaureat la una din disciplinele:
- Biologie
- Chimie
- Matematică
- Fizică
- Istorie
- Geografie
- Logică
!!! trebuie selectată obligatoriu această disciplină în ordinea enumerată mai sus
Înscrierea la concursul de admitere se poate face, în numele candidatului, și de către o altă persoană pe bază de procură notarială. În procura notarială trebuie să fie menționate și opțiunile candidatului, într-o ordine pe care candidatul și-o asumă.
Validarea inscrierii se face numai dacă, după verificarea fiecarui dosar, respectiv validarea acestuia, se constată că:
- fișa-tip de înscriere este completată corect;
- candidatul a precizat programul/programele de studii pentru care optează;
- sunt încărcate pe platformă lizibil / la rezoluție corespunzătoare toate documentele precizate.
- a fost încărcat documentul care să ateste plata taxei de înscriere sau documentele care dovedesc că persoana se află într-una din situațiile pentru care nu se platește taxa de înscriere.
După validarea dosarului de înscriere, nu se mai acceptă schimbarea opțiunilor și a ordinii acestora.
CRITERII DE ADMITERE PENTRU OLIMPICI:
Candidații la studiile universitare de licență care au obținut în perioada studiilor liceale premii (I, II, III) la olimpiadele internaționale recunoscute de minister și premiul I la olimpiadele naționale beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susținerea concursului de admitere și fără plata taxei, pe locuri finanțate de la buget.
Scutirea de taxă se acordă pentru o singură înscriere la o facultate din cadrul U.B.
CUANTUMUL TAXEI DE ÎNSCRIERE – 220 lei
– Taxa acoperă înscrierea la toate programele de studiu de la Facultatea de Biologie.
– Universitatea din București percepe de la candidați taxă de înscriere la concursul de admitere pentru organizarea și desfașurarea concursului de admitere.
– Taxa de înscriere la admitere neutilizată NU se restituie.
– Taxa de înmatriculare NU se restituie.
– În perioada înscrierilor, posibilitățile de plată sunt:
- Prin transfer bancar/ordin de plată în contul RO97 RNCB0076010452620 308
- Pe site-ul Universității din București (www.unibuc.ro), la adresa www.po.unibuc.ro
- Chitanță eliberată la ceseria UB (Sos. Panduri nr. 90)
Pentru studenții înmatriculați pe locurile cu taxă – 5200 lei/an (suma se poate achita în 2 tranșe, în primele 30 de zile ale fiecărui semestru)

