Studenții doctoranzi sunt invitați să trimită rezumatele pana la data de 11 aprilie 2023.
Rezumatele vor fi trimise la Prof Dr. Marieta Costache (marieta.costache@bio.unibuc.ro) și la Drd. Mirela Serban (mirela.serban@drd.unibuc.ro).
Rezumatul va fi avizat de conducătorul de doctorat.
Lucrările se vor organiza pe trei secțiuni și vor fi prezentate în fața unui juriu format din cadre didactice.
Cele mai bune lucrări din fiecare secțiune vor fi premiate.
Vă mulțumim anticipat pentru participare!
Prof. dr. Lawrence Banks, prelegeri despre virusuri oncogene și cariera de cercetător la Facultatea de Biologie a UB
Miercuri 16 noiembrie 2022, Universitatea din București și Secția de Științe Biologice a Academiei Române invită membrii comunității academice la o serie de prelegeri susținute de Prof. dr. Lawrence Banks, director general al Centrului Internațional pentru Inginerie genetică și Biotehnologie (ICGEB).
Evenimentul va avea loc în Sala de Conferințe a Platformei de Cercetare în Biologie și Ecologie Sistemică de la Facultatea de Biologie a UB , în intervalul orar 16.00 - 18:30. Limba de comunicare a evenimentului este engleza.
Evenimentul științific este structurat în două părți. Astfel, prima prelegere ”DNA Tumor Viruses” se va concentra asupra unuia dintre principalele domenii de interes ale prof. univ. dr. Banks, respectiv virusurile oncogene, iar cea de-a doua, intitulată ”Words of advice for a PhD study and beyond” , va include mesajul profesorului către studenții, doctoranzii și specialiștii în formare în ceea ce privește succesul și provocările carierei de cercetător.
Mai multe informații despre eveniment și activitatea Prof. dr. Lawrence Banks găsiți la acest link: https://unibuc.ro/prof-dr-lawrence-banks-prelegeri-despre-virusuri-oncogene-si-cariera-de-cercetator-la-facultatea-de-biologie-a-ub/
METODOLOGIE PRIVIND ACORDAREA BURSELOR ȘI A ALTOR FORME DE SPRIJIN PENTRU STUDENȚII-DOCTORANZI DIN UNIVERSITATEA DIN BUCUREȘTI
https://doctorat.unibuc.ro/
Universitatea Paris Lodron din Salzburg și Universitatea de Științe Aplicate din Salzburg deschid înscrierile pentru cinci burse doctorale finanțate, incluse în programul doctoral HCI intitulat “Designing Meaningful Human Technology Relations”
Cele cinci burse vizează investigarea semnificațiilor relevante ale relațiilor dintre oameni și tehnologie. Astfel, fiecare dintre burse se acordă în directă legătură cu un domeniu specific de acțiune, circumscris subiectului mai amplu al interacțiunii dintre om și computer. Mai multe detalii despre aceste direcții de cercetare pot fi găsite aici.
Date importante
- Primul termen de înscriere: 20 aprilie 2022
- Data planificată pentru începerea negocierilor – cel târziu 1 octombrie 2022
- Durata planificată a bursei: cel mult patru ani
- Durata timpului de lucru: 30 de ore pe săptămână
- Salariu: aproximativ 204 € pe an (brut). Mai multe detalii despre acest aspect pot fi găsite aici.
-
Pentru a aplica, un candidat trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Diplomă de master în Human-Computer Interaction (Interacțiunea om-computer), Interaction Design (Designul interacțiunii), Informatică, Designul produsului, interfeței și mentenanței, Psihologie, Științe umaniste și sociale și orice alt domeniu legat de zona HCI;
- Abilități deosebite și/sau experiență practică într-una sau mai multe dintre următoarele zone de cercetare: Interacțiunea om-computer, Designul interacțiunii, Interacțiune tangibilă, Ficțiunea designului, Cercetare empirică, Studii informatice și tehnologice etc.;
- Experiență în abordări interdisciplinare;
- Abilități de comunicare excelente în limba engleză (scris și vorbit);
- Disponibilitate de a lucra atât independent, cât și în echipă;
- Abilități de a conceptualiza, de a configura și de a realiza prototipul artefactelor interactive digitale și/sau fizice
- Dorința de a se angaja în demersuri de scriere științifică.
Pentru înscriere, persoanele interesate trebuie să trimită până la 20 aprilie 2022, la adresa office@hci.sbg.ac.at, următoarele documente:
- Un CV comprehensiv care să includă și o listă a publicațiilor (dacă este cazul);
- O scrisoare de motivație (de maximum 2 pagini) care să cuprindă și motivele și preferințele pentru una sau mai multe dintre cele cinci direcții enunțate în cadrul programului;
- Portofoliu / website / teză de masterat / teză de licență / publicații (dacă este cazul, bazate pe domeniile de formare ale candidatului)
- Până la trei nume de persoane care ar putea oferi referințe (nu este solicitată nicio scrisoare de recomandare)
- Informații de contact
Pentru mai multe informații, persoanele interesate sunt rugate să scrie la adresa de e-mail alexander.meschtscherjakov@plus.ac.at
În ședința BECA din 31.01.2022 s-a decis lansarea selecției centralizate pentru 200 de mobilități de studii Erasmus + CIVIS pentru semestrul întâi al anului academic 2022-2023.
Candidații pot trimite aplicația online până pe data de 4 martie 2022 (ora 13:00 - ora României), aplicație disponibilă la https://forms.gle/V1MpPTR8gjbt44rU6
Selecția va fi efectuată de către Comisia Centrală de Selecție Erasmus + CIVIS, iar ulterior finalizării selecției, vă vom transmite rezultatele acesteia, în vederea pregătirii academice a bursierilor pentru stagiu.
Selecția pentru mobilități Erasmus + CIVIS ce vor putea fi derulate în semestrul al doilea al anului academic 2022-2023 va avea loc după finalizarea prezentei selecții pentru semestrul întâi.
Vă rugăm să diseminați informațiile legate de selecție, din documentul atașat, precum și criteriile academice ale partenerilor CIVIS pentru 2022-2023 (disponibile la adresa https://drive.google.com/drive/folders/1vNAxEwhO60R90PoD1RWoaht18nIhbsYw?usp=sharing).
Detalii privind selecția centralizată ERASMUS + CIVIS 2022-2023, sunt disponibile pe pagina de internet a Biroului Erasmus+ la adresa: https://unibuc.ro/international/programul-erasmus/studenti-erasmus/selectie/
Symposium of Biology Students in Europe (SymBioSE) 2022 in Freiburg im Breisgau, Germany - 23 - 30 July 2022
SymBioSE is a yearly symposium for biology students from all over Europe. This year, the event will take place for the 25th time.
“SymBioSE, The Symposium of Biology Students in Europe, is a yearly event, where bachelor, masters and PhD students meet and share their research areas. It’s an event which is designed for biology students. This year, for its 25th anniversary, it is taking place in Freiburg im Breisgau, Germany.
The goal of the symposium is to broaden the horizons of all participants and to give a platform to share science and enthusiasm. The event covers presentations, workshops, excursions and student presentations to give the students the opportunity to build friendships and a network.
Symposium of Biology Students in Europe
E-Mail: symbiose-participants@
https://www.symbiose-europe.
ALEGERI ȘCOALA DOCTORALĂ DE BIOLOGIE
Alegerile vor avea loc marți, 7 decembrie 2021, între orele 9-14, în format FIZIC, la Decanat (legitimarea se face cu cartea de identitate).
- Calendar alegeri:
- Regulamentul studiilor universitare de doctorat în Universitatea din București
- Circulara CSUD referitoare la alegeri
- Notificare candidatura Director SD
- Notificare candidatuta consiliul SD conducator
- Notificare candidatura consiliul SD drd_membru extern
Oferta de studii universitare avansate pentru doctoranzii înmatriculaţi la 01.10.2021, cursuri dedicate competenţelor transversale, cuprinzând şi numărul de credite acordate.
Aceste cursuri vor fi recunoscute în sistemul creditelor transferabile.
În perioada 19- 20 NOIEMBRIE 2021, va avea loc la Facultatea de Biologie și Geologie, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, a VII-a ediție a simpozionul BIO.T.A. - Biodiversitate Tradiții și Actualitate.
Înscrierile se pot face până în 20 OCTOMBRIE 2021, accesând link-ul următor https://forms.office.com/r/7PcAfmj9Ff .
Lucrările simpozionului vor fi prezentate în română, dar sunt acceptare slide-uri sau postere și în engleză.
ICI-CIVIS blended mobility program "Technical innovations in basic and translational research: applications to immunology-oncology (IO)"
Registrations for the ICI-CIVIS blended mobility program "Technical innovations in basic and translational research: applications to immunology-oncology (IO)" are now open on the website of the Institut Cancer et Immunologie (ICI) and the deadline for registration is July 30, 2021.
Website: https://www.univ-amu.fr/fr/
All students can participate in the virtual part of the program (webinars) but only 5 students per university of the CIVIS consortium will be selected for the physical mobility. All students are asked to complete the registration form and specify whether they wish to register for physical mobility (check both options "Digital Mobility and Physical Mobility" in the "Mobility Information" box).
A selection committee will meet in September to select the candidates invited to participate in the physical mobility.
Editia a 6-a a Simpozionului Internațional "Young Researchers in BioSciences (YRBS)"
Organizatia Studentilor pentru Natura din cadrul Facultatii de Biologie si Geologie (Universitatea Babes-Bolyai) va organiza online, in perioada 22-25 iulie 2021, Editia a 6-a a Simpozionului Internațional "Young Researchers in BioSciences (YRBS)".
Data limită de înscriere este 20 mai 2021.
A 6-a ediție va avea atât sesiuni plenare cât și sesiuni de postere pe 4 tematici diferite: Biologie Moleculară & Bioinformatică, Biomedicină & Biochimie, Biotehnologie & Microbiologie și Ecologie și Biodiversitate. Pe lângă sesiunile plenare și de postere vom oferi și o gamă de workshop-uri pe comunicare în știință în vederea ajutării tinerilor cercetători în viitoarele lor cariere.
Pentru orice alte întrebări nu ezitați să ne contactați prin e-mail (contact.yrbs@gmail.com) sau să consultați pagina noastră web (https://yrbs.ospn.ro/), unde veți putea găsi mai multe informații legate de simpozion, organizatori și procesul de înscriere.
Sesiunea Stiintifica Studenteasca - Editia 2021
În data de 28 mai 2021 se va organiza Sesiunea de Comunicări Științifice a Studenților Facultății de Biologie – Ediția 2021. Studenții din ciclurile de licență, master și doctorat interesați sunt invitați să trimită rezumatele până la data de 10 mai 2021.
Rezumatele vor fi trimise la Prof Dr. Marieta Costache (marietacostache@gmail.com) și la Drd. Mirela Serban (mirey772002@yahoo.com).
Rezumatele vor fi publicate într-un volum de rezumate la Editura Ars Docendi. Fiecare participant la sesiune va primi un exemplar al acestui volum.
Lucrarile se vor organiza pe trei secțiuni și vor fi prezentate în fața unui juriu format din cadre didactice. Cele mai bune lucrări din fiecare secțiune vor fi premiate.
EKUT webinars for Doctoral Candidates and Postdocs
The University of Tübingen will offer three online workshop and events which are of interest to doctoral candidates and/or postdoctoral researchers at CIVIS partner universities:
08/04 3.30 pm: Online Info-Meetings on Doing a Doctorate in Tübingen offered by the Graduate Academy
20/04 10:00-11:30 am: info session including time for Q&A on “Career Paths to a Professorship”
27/04, 10:00-12:00 am: info session including time for Q&A on "Funding Opportunities for Postdocs”
Potential participants can register for all three events by sending an Email to: info@graduiertenakademie.uni-tuebingen.de
Studenții, cadrele didactice și cercetătorii UB, invitați să participe la competiția FameLab
Studenții, cadrele didactice la început de carieră și cercetătorii care studiază sau lucrează în matematică, fizică, chimie, biologie, medicină, tehnologie și inginerie în cadrul Universității din București sunt invitați să se înscrie la FameLab International, cea mai importantă competiție internațională de comunicare a științei.
Înscrierea până cel târziu miercuri, 7 aprilie 2021, la competiția internațională FameLab.
Formular de înscriere: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=wXVirt3MRkCyoWJFosyj7N74_q1h8s1Bj90lAwzOGjpUOVpSVkNMQ0REM1hXSzNaNDA5NjVHTTcyQS4u
Pentru a se înscrie în concurs, participanții trebuie să își aleagă selecția online în cadrul căreia își vor susține prezentarea, completând formularul disponibil mai jos.
Tema competiției din 2021 este Science for a better future/Știința pentru un viitor mai bun, iar concurenții vor avea la dispoziție doar 3 minute pentru a fascina publicul și juriul cu o prezentare a unui subiect științific, fără a se folosi de prezentări tip PowerPoint sau de alte resurse.
Astfel, prezentarea va trebui să fie nu doar riguroasă din punct de vedere științific, ci și originală și interactivă, pentru a reuși să capteze atenția publicului larg. Prezentările vor fi evaluate în baza a trei criterii: conținut, claritate și carismă.
Mai multe informații cu privire la înscrierea în competiție și la desfășurarea concursului în România sunt disponibile la: https://unibuc.ro/studentii-si-cercetatorii-ub-invitati-sa-aduca-stiinta-mai-aproape-de-publicul-larg-in-competitia-famelab/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=rugaminte_promovare_inscrieri_famelab_studentii_cadrele_si_cercetatorii_invitati_sa_participe_la_competitie&utm_term=2021-03-24
și pe site-ul British Council Romania:
https://www.britishcouncil.ro/famelab/inscrieri-competitie/aplica?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=rugaminte_promovare_inscrieri_famelab_studentii_cadrele_si_cercetatorii_invitati_sa_participe_la_competitie&utm_term=2021-03-24
CIVIS anunță deschiderea înscrierilor pentru prima ediție a Școlii de Vară în Imuno-Oncologie
Mai multe informații găsiți aici: https://unibuc.ro/civis-anunta-deschiderea-inscrierilor-pentru-prima-editie-a-scolii-de-vara-in-imuno-oncologie/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_ub_universitatea_din_bucuresti_finanteaza_proiecte_cu_impact_in_societate&utm_term=2021-02-24
Termenul limită pentru trimiterea aplicațiilor este joi, 15 aprilie 2021
Pentru mai multe informații privind procesul de înscriere și de selecție: gratiela87@gmail.com luminita.marutescu@bio.unibuc.ro
The Ethics and Academic Integrity courses will be held online in English (ZOOM Platform). This course is mandatory for all doctoral students. To participate, please email at isds@unibuc.ro to register. In the e-mail you must mention, your name, the Doctoral School you belong to (Biology) and the e-mail address with which you will participate in the online meetings. After you send the email you will receive a link to connect to the online course.
The course schedule:
26 January 2021, 16-20
29 January 2021, 16-20
2 February 2021, 16-19
4 February 2021, 16-19
Doctoranzii care au susținut public teza de doctorat, în baza H.G. nr.134/2016, în anul calendaristic 2018 (începând cu luna aprilie) cu termen de 24 de luni de publicare de la data susținerii, sunt rugați să trimită la secretariat@bio.unibuc.ro
ISBN sau link-ul (link-urile) unde apare teza publicată, conform declarației de opțiune publicare completată de doctoranzi la momentul susținerii publice.
Se trimit doar articolele publicate din teză care nu au fost raportate și luate în considerare pentru susținerea publică a tezei de doctorat și pe baza cărora s-a obținut titlul de doctor.
MODEL:
AUTOR - Prenume și nume, Titlul lucrării ....... , Editura ...... , anul publicării, ISBN .......................... , LINK / LINK-URI publicație/publicații
În cazul în care nu se vor primi opțiunile de publicare din partea fiecărui doctorand, ministerul va posta din oficiu tezele respective
The Ethics and Academic Integrity courses will be held online in english. If you wish to participate, please email at isds@unibuc.ro by 17.04.2020 to register. In the e-mail you must mention the e-mail address with which you will attend the online meetings.
Interdisciplinary School of Doctoral Studies Timetable for Ethics and academic integrity
2nd semester, 2019-2020 Academic Year
Course |
Professor |
Contact information |
Dates |
Location |
Ethics and academic integrity 3 credits (in English for foreingn students) |
Prof. Dr. Emanuel Socaciu |
09.04.2020 (16.00-19.00) 10.04.2020 (16.00-19.00) 20.04.2020 (16.00-20.00) 23.04.2020 (16.00-20.00) |
Online |
În data de 6 noiembrie 2019, ora 14:30, în sala de conferințe a PCBE (clădirea nouă a Facultatii de Biologie), Splaiul Independenței 91-95, vă invităm la un seminar de prezentare a burselor pentru cercetare ale Fundației germane Alexander von Humboldt în cadrul ICUB (Institutul de Cercetare al Universitatii din Bucuresti). Programele Fundației Alexander von Humboldt se adresează doctoranzilor și tinerilor colegi pentru burse postdoc (până în 4 ani de la sustinerea tezei de doctorat), profesorilor și cercetătorilor cu experiență (până în 12 ani de la susținerea tezei). Candidatura pentru bursa de cercetare Humboldt se face online, fără termene-limită, și nu are cote de țară ori de disciplină. Limba stagiului de cercetare este germana sau engleza.
On November the 6th, 2019, at 14:30, in the PCBE conference room of the new building of the Faculty of Biology (Splaiul Independentei 91-95), ICUB (the Research Institute of the University of Bucharest) hosts a presentation of the Alexander von Humboldt-fellowships for postdoctoral and experienced researchers. The programmes address postdocs up to 4 years after completion of their doctoral studies and experienced researchers up to 12 years after completion of their doctorate. Scientists may apply to the Alexander von Humboldt Foundation online. There are no submission deadlines for the application. Candidates from natural sciences should have good knowledge of German or English.
Miercuri, 9 octombrie 2019, ora 14:00, în Aula Mare, Facultatea de Drept, Universitatea din București are loc Deschiderea Anului Universitar pentru doctoranzi
Vă informăm că în perioada 24-26 ianuarie 2019 se organizează un workshop cu tematica
Aplicații în statistică și R,
prin intermediul căruia Universitatea din București vine în sprijinul tinerilor cercetători și al doctoranzilor care desfășoară activități de cercetare experimentală și de prelucrare a datelor în diverse domenii.
Prelegerile și discuțiile din cadrul workshopului se vor desfășura la Stațiunea Zoologică Sinaia a Universității din București, iar costurile de cazare și masă vor fi suportate de ICUB.
Locurile disponibile sunt limitate, acestea urmând a fi alocate în ordinea solicitărilor de înscriere trimise pe adresa de email a Alinei Tigău (alina.tigau@lls.unibuc.ro)
Aplicații în statistică și R este cel de-al doilea eveniment dintr-o serie de cursuri și workshopuri pe care ICUB își propune să le organizeze cu regularitate pe durata acestui an academic. Mai multe detalii privind programul cursurilor și temele abordate pot fi accesate aici:
http://icub.unibuc.ro/index.php/component/jevents/eventdetail/1127/49%7C50%7C51%7C52%7C63/introduction-to-r-and-statistics?Itemid=1