PROPUNERI TEME DE LICENȚĂ
Nr. crt. |
Coordonator Științific |
Teme de licență |
1 |
Prof. Dr. Geta Rîșnoveanu |
Structura, dinamica și rolul comunitatilor de nevertebrate din ecosistemele acvatice și zonele ripariene aflate sub impact antropic; Interactiuni biotice între sistemele lotice si terestre |
2 |
Prof. Dr. Geta Rîșnoveanu |
Evaluarea stării ecologice a ecosistemelor acvatice: indicatori structurali şi funcţionali (producția algală, descompunerea litierei, sedimentarea și transportul de sedimente etc) |
3 |
Prof. Dr. Geta Rîșnoveanu |
Resurse şi servicii furnizate de sistemele ecologice: potenţial productiv; căi, modalităţi şi eficienţă a utilizării; factori de comandă şi presiune; conflicte de interese generate |
4 |
Prof. Dr. Geta Rîșnoveanu |
Conservarea şi managementul diversităţii ecologice (reţele de arii protejate, eficiența managementului, co-management) |
5 |
Conf. Dr. Corina Bradu |
Contaminarea cu pesticide a cerii de albine (Determinarea conținutului de pesticide; Metode de eliminare a pesticidelor) |
6 |
Conf. Dr. Corina Bradu |
Tratarea apelor contaminate cu azotați, azotiți și/sau amoniu (Procese catalitice de reducere selectivă si procese de oxidare avansată) |
7 |
Conf. Dr. Virgil Iordache |
Instituționalizarea cunoașterii științifice despre diversitatea biologică în reglementări și organizații: comparație între România și SUA. |
8 |
Conf. Dr. Virgil Iordache |
Securitizarea monitoringului de mediu: tendințe pe plan internațional și potențial pentru România |
9 |
Conf. Dr. Virgil Iordache |
Conceptul ostromian de arenă de acțiune: conținut, evoluție și aplicabilitate în știința dezvoltării durabile |
10 |
Conf. Dr. Virgil Iordache |
Conceptul de trăsătură funcțională stoechiometrică: conținut, evoluție și aplicare pentru specii de plante din zone contaminate cu metale |
11 |
Conf. Dr. Virgil Iordache |
În ce măsură poate compensa inocularea cu fungi micorizanți deficitul de nutrienți din sol ? Aplicație pentru substraturi din zone contaminate cu metale. |
12 |
Lector Dr. Mihaela Oprina Pavelescu |
Capacitatea de retenție a solului şi impactul acesteia asupra serviciilor ecosistemice - studiu de caz (rural) |
13 |
Lector Dr. Mihaela Oprina Pavelescu |
Identificarea măsurilor de creştere a rezilienţei la schimbările climatice – studiu de caz (rural / urban) |
14 |
Lector Dr. Mihaela Oprina Pavelescu |
Dezvoltarea unui sistem de management de mediu pentru o unitate economică - studiu de caz |
15 |
Lector Dr. Cristina Maria Popescu |
Evaluarea efectelor presiunilor antropice asupra stării comunității macronevertebratelor bentonice/ terestre și a implicațiilor acestora asupra ofertei de servicii ecosistemice. |
16 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Caracterizarea complexelor de ecosisteme folosind sistemele informaționale geografice |
17 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Identificarea și cartarea ecosistemelor folosind sistemele informaționale geografice și teledetecția |
18 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Modelarea distribuției rețelelor hidrografice și descrierea caracteristicilor acestora la nivel de bazin utilizând sisteme informaționale geografice. |
19 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Utilizarea datelor de prezență a speciilor pentru identificarea ecosistemelor favorabile acestora |
20 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Utilizarea teledetecției pentru caracterizarea fenologică a vegetației. |
21 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Utilizarea imaginilor aeriene pentru caracterizarea și monitoringul habitatelor |
22 |
Lector Dr. Constantin Cazacu |
Modelarea și cartarea unor categorii de servicii ecosistemice |
23 |
Cercetător științific III Dr. Nicoleta Geamana |
Rolul educației ecologice pentru realizarea dezvoltării sustenabile a societății umane |
24 |
Cercetător științific III Dr. Nicoleta Geamana |
Importanța abordării transdisciplinare în vederea cunoașterii realității complexe a mediului |
25 |
Cercetător științific III Dr. Nicoleta Geamana |
Educarea și informarea publicului larg și a factorilor de decizie în vederea dezvoltării sustenabile |
26 |
Cercetător științific III Dr. Nicoleta Geamana |
Citizens science - mijloc de educare și informare în arii protejate? |
27 |
Cercetător științific III Dr. Nicoleta Geamana |
Cunoștințele tradiționale și siturile de cercetare socio-ecologica pe termen lung |
28 |
Cercetător științific III Dr. Mihai Adamescu |
Argumente legate de servicii ecosistemice care pot îmbunătăți managementul ecosistemelor (ariilor protejate) (studiu de caz LTSER Braila); (in cooperare) |
29 |
Cercetător științific III Dr. Mihai Adamescu |
Managementul adaptativ pentru sistemele socio-ecologice |
30 |
Cercetător științific III Dr. Mihai Adamescu |
Dinamica variabilelor esentiale ale biodiversitatii si a variabilelor de control in LTSER Braila (microbiologie, dinamica nutrientilor) – teme care vor fi realizate împreuna cu sau coordonate impreuna cu alți membri ai Departamentului/ ai Facultății. |
31 |
Cercetător științific III Dr. Mihai Adamescu |
Zonele de cercetări ecologice pe termen lung laboratoare pentru transdisciplinaritate? (în cooperare) |
32 |
Cercetător științific III Dr. Elena Preda |
Variabilitatea procesului de descompunere în diferite tipuri de ecosisteme (LTSER Brăila, Bazinul Neajlovului) |
33 |
Cercetător științific III Dr. Elena Preda |
Influența substratului asupra ratei de descompunere în diferite tipuri de ecosisteme terestre (LTSER Brăila, Bazinul Neajlovului); |
34 |
Cercetător științific III Dr. Elena Preda |
Refacerea sistemelor ecologice de zona umeda- dificultăți și soluții; o abordare transdisciplinară (în cooperare); |
35 |
Asistent cercetare Dr. Giucă Relu |
Contribuții la studiul ornitofaunei din Insula Mica a Brăilei. |
36 |
Asistent cercetare Dr. Giucă Relu |
Compoziția și structura modulului trofodinamic al pasarilor ihtiofage coloniale din Insula Mica a Brăilei. |
37 |
Asistent cercetare Dr. Giucă Relu |
Monitorizarea cormoranilor din ecosistemele acvatice din București și din vecinătate. |
Notă:
- În cadrul ariilor tematice prezentate se stabilesc subiecte / teme de cercetare pentru lucrările de finalizare a studiilor.
- Cercetările se derulează în cadrul unor echipe de cercetare din cadrul DESS și a centrelor de cercetare, implicând activități de laborator, dar și deplasări în teren pentru observații și prelevare de probe.