Admitere programe de master SEPTEMBRIE 2025

Pentru sesiunea SEPTEMBRIE 2025 Facultatea de Biologie oferă viitorilor studenți posibilitatea de a se înscrie online accesând o platformă informatică (admitereonline.unibuc.ro).

Candidații își vor crea un cont (se va folosi adresa de mail personală) pe  https://admitereonline.unibuc.ro/  vor parcurge etapele disponibile pe platformă și vor completa informațiile personale și legate de parcursul educațional de până acum.

CALENDAR ADMITERE SEPTEMBRIE 2025

Perioada de înscrieri: 3 -9 septembrie 2025
Date de examen:  11 -13 septembrie 2025
Afişare rezultate preliminare:  15 septembrie 2025
Confirmare loc: 16-18 septembrie 2025 (între orele 9.00 – 14.00)
Afişare rezultate finale: 19 septembrie 2025

Platforma de înscriere va funcționa începând cu data de 3.09.2025, ora 0900 și se va închide pe 9.09.2025, ora 1400

Master Locuri BUGET Locuri TAXĂ
Biochimie și biologie moleculară română 0 28
Biologie medicală română 0 18
Neurobiologie română 3 26
Genetică aplicată și biotehnologie română 0 24
Microbiologie aplicată și imunologie română 4 16
Biochimie clinică aplicată română 0 17
Laborator medical română 0 3
Bioinformatică medicală română 0 25
Managementul integrat al capitalului natural română 1 29
Applied biochemistry and molecular biology engleză 1 loc (rromi) 22

În cazul în care vor exista egalități între mediile candidaţilor clasaţi pe ultimul loc, se vor aplica următoarele criterii de departajare:

  • nota obţinută la examenul de licență;
  • media anilor de studii la programul de licență.
  • media de la examenul de bacalaureat.

Media minimă de admitere este 7 (şapte)

Informații privind înscrierea la programele de masterat

Pentru programele de masterat la care admiterea se face pe baza evaluării dosarului, fiecare candidat poate alege maximum două programe, indicând în mod clar ordinea preferințelor și, pentru fiecare opțiune, tipul de loc dorit (buget sau taxă). Ordinea opțiunilor nu poate fi modificată ulterior.

Aceleași reguli se aplică și pentru programele de masterat cu admitere prin examen: fiecare candidat poate selecta cel mult două programe, menționând ordinea preferințelor și tipul de loc preferat (buget/taxă).

Atenție! Programele cu admitere pe bază de dosar nu pot fi combinate în același dosar de înscriere cu cele care presupun examen. Dacă un candidat dorește să se înscrie la un program din cealaltă categorie, va trebui să depună un dosar separat și să achite o taxă de înscriere distinctă.

Excepții importante: Următoarele programe de masterat permit înscrierea exclusiv la acel program și nu pot fi combinate în cadrul unui dosar cu alte opțiuni:

–        Managementul integrat al capitalului natural – înscrierea este posibilă doar pentru acest program.

Candidații care doresc să se înscrie la un al doilea program de masterat din domeniul Biologie sau Știința Mediului, diferit de cel inclus în dosarul inițial, trebuie să depună un al doilea dosar și să achite o nouă taxă de înscriere.

Confirmarea locului se va realiza de către candidat, personal/ procură notarială, pe baza Cărții de identitate (cetățeni români)/ Pașaportului (cetățeni străini), sau procurii notariale.

Candidații care doresc să confirme pentru un loc la buget, trebuie să se prezinte cu diploma de Bacalaureat/Diploma de licență și supliment sau adeverință  în original și toate actele încarcate online în platforma de admitere.

Candidații care doresc să confirme pentru un loc la taxă, trebuie să se prezinte cu diploma de Bacalaureat/Diploma de licență și supliment sau adeverință  în original și o copie simplă și toate actele încarcate online în platforma de admitere.

Absolvenţii din promoţia 2025 vor prezenta adeverinţa de absolvire în original pâna la eliberarea actelor originale.

Candidații care doresc să confirme pentru un loc doar cu taxă, indiferent de lista de rezultate pe care se regăsesc, vor completa o cerere tip în care solicită ocuparea unui loc cu taxă. Pe Cerere se specifică „îmi mențin opțiunile din Fișa de înscriere’’.

 Acte necesare:

  • Fișa tip de înscriere;
  • Diplomă de licenţă şi supliment diplomă în original și o copie pentru a fi certificată conform cu originalul sau adeverinţă de licență pentru promoția 2025;
  • Diplomă de bacalaureat în original și o copie pentru a fi certificată conform cu originalul;
  • Certificatul de naştere în original și o copie pentru a fi certificată conform cu originalul;
  • Certificatul de căsătorie în original și o copie pentru a fi certificată conform cu originalul (dacă este cazul);
  • 3 fotografii tip CI ¾ cm;
  • Cartea de identitate sau pașaport și o copie pentru a fi certificată conform cu originalul;
  • Chitanţa atestând plata taxei de înscriere la concursul de admitere sau documentul care dovedeşte scutirea de această taxă.
  • Adeverinţă medicală tip, din care să rezulte că este apt pentru facultatea la care candidează;
  • Documentul de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României, conform prevederilor legale în vigoare la data înscrierii; Atestatul de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României, eliberat de către direcția de specialitate din cadrul M.E.
  • Recomandare pentru candidații aparținând minorității rrome (pentru locurile speciale) din partea unei organizații legal constituite a rromilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, în care se menționează că respectivul candidat face parte din etnia rromă, în copie scanată – originalul va fi depus la secretariat în momentul constituirii/depunerii dosarului fizic;
  • Candidații care au fost/sunt studenți la alt program de master si absolvenții programelor de licență de lungă durată (ciclul I și ciclul II) – trebuie să aducă o adeverință eliberată de secretariatul facultății respective din care să rezulte: numărul de ani urmați, forma de finanțare pe anii de studiu (buget sau taxă) și dacă au beneficiat sau nu de bursă.

Numai pentru persoanele sub 26 de ani care solicită scutirea de taxă la înscriere la concursul de admitere, se va prezenta

unul din următoarele documente, în funcție de situația pentru care se solicită scutirea:

Scutirea de taxă se acordă pentru o singură înscriere la o facultate din cadrul UB.

  • Copie de pe certificatele de deces ale părinților (în cazul celor orfani de unul sau ambii părinți);
  • Document care să ateste proveniența candidatului din familii monoparentale (și dovada care să ateste acest lucru)
  • Adeverință care să ateste că provin din sistemul de protecție socială (în cazul celor aflați în această situație);
  • Adeverință din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionat, a susținătorilor legali;
  • Adeverință din care să rezulte calitatea de personal încadrat în Universitatea din București pentru susținătorii legali ai candidatului.
  • Potrivit legii, beneficiază de scutirea de taxa și persoanele aflate in risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situatii de boală, dizabilitate, sărăcie pe baza unei adeverinte eliberate de Directia de asistență socială pe raza careia candidatul are domiciliul.
  • la programele de studii unele probele de evaluare sunt online, candidații trebuie să își dea acordul scris pentru a fi inregistrati. In lipsa acestui acord, dosarul candidatului este invalidat;

Pentru studiile universitare de masterat organizate într-o limba străină, admiterea are loc în limba de predare a programului de studii universitare.

Pentru studiile universitare organizate într-o limbă străină (engleză) admiterea va conține obligatoriu o probă de competență lingvistică, eliminatorie, notată cu admis/respins.

Un candidat poate participa concomitent la admiterea la mai multe facultăți sau domenii din cadrul Universității din București sau din alte instituții de învățământ superior, dar poate fi admis la o singură universitate sau facultate (domeniu) pe locurile finanțate de la buget pe durata normală de studii. Candidatul admis la cel mult două universități sau facultăți sau specializări concomitent este obligat să opteze pentru aceea la care dorește să fie admis pe locurile finanțate de la buget, prin prezentarea dosarului cu acte de studii  în original în termenul stabilit de facultate.

NEPREZENTAREA DIPLOMELOR ÎN ORIGINAL din vina exclusivă a candidatului admis, DUCE LA PIERDEREA LOCULUI FINANȚAT DE LA BUGET.

Taxa de înscriere pentru admitere este de 270 lei.

La confirmarea locului  (16-18 septembrie 2025 – pentru candidații declarați admiși buget /taxă), prin prezentarea documentelor solicitate se constituie dosarul de student, se achită taxa de înmatriculare (50 lei) și se completează contractul de studii.

Taxa de înmatriculare NU se restituie.

Taxa platită și neutilizată ( ex: nefinalizarea înscrierii) pentru înscrierea la concursul de admitere se restituie conform procedurii de restituire a taxelor școlare în U.B. – aprobată de C.A. in 13-14 mai 2024.

În perioada înscrierilor, posibilitățile de plată sunt:

 Prin transfer bancar/ordin de plată în contul RO97 RNCB0076010452620 308

 Pe site-ul Universității din București (www.unibuc.ro), la adresa www.po.unibuc.ro

Casieria U.B. din Șoseaua Panduri nr. 90

Pentru studenții înmatriculați pe locurile cu taxă – 5700 lei/an  (suma se poate achita în 2 tranșe, la începutul fiecărui semestru)